tirsdag den 13. november 2012

Møgluder med fartbøde og hang til korssting

Såhe jeg har sådan set fået mig et midlertidigt job - sådan et job som jeg egentlig rigtig (i teorien) gerne vil have. Er kommet temmelig nemt til det af uransagelige årsager og skal indtil videre være der indtil jul.

Det er i en special klasse med max 4 børn og det er næsten udelukkende inklusions arbejde, og jeg skal saftsusemig love for de kan lidt af hvert de unger - f.eks. er jeg blevet forfremmet til møgluder skum, fra kun at have været møgluder - jo jo - de har skam lagt mærke til at der kommet en ny pædagog i klassen, og så har jeg endda kun været der i 2 dage.

første dag gik nogenlunde set ud fra succeskriterierne for børnene, og jeg fik ingen blå mærker. Undgik behændigt flyvende borde og stole, samt bræt med søm der blev svinget rundt i luften.

Og idag blev der "kun" kastet (læs: TYRET) med tuscher, med sådan en kraft at flere af dem knækkede da de ramte væggen.

Jeg kan sagtens rumme at blive kaldt alskens ord fra sådanne børn (det er jo for pokker ikke deres skyld de er så skadede som de er) og jeg kan også til en vis grænse overskue at få ting kastet efter mig, men vil gerne indrømme jeg er træt når jeg skal hjem, selvom jeg kun er i klassen 2 moduler om dagen.

Og jeg har heller ikke noget imod at handle på vejen hjem inden jeg skal hente begge unger, men der hvor bægeret vælter på sådan en tirsdag, er når jeg kommer kørende på vej mod smukke sønnens børnehave og der pludselig kommer et rødt lysglimt lige ind i fjæset på mig, fra en varevogn der holder parkeret i vejkanten!
FUCKPISMØGLORTSHIT!
Fart kontrol - og jeg kørte sq mere end 50 - det indrømmer jeg. Måske endda hele 57 kmt. Og ja det er fandme min egen skyld at jeg er sådan en klovn, men det havde jeg bare SLET ikke brug for idag.
Men er du gal jeg var/er træt og jeg tænkte ikke over at jeg kørte lidt for hurtigt!
SLAM der lærte jeg det på den hårde måde - og jeg som altid altid har sat en ære i at køre pænt!
Men fair nok - man må sq ikke køre for stærkt - så der fik jeg altså min første fartbøde.

Og nu sidder jeg så her.
Klokken er kun 16.45 og jeg er klar til at gå i seng.
Har lige fundet en tusch i lommen, som helt sikkert stammer fra den før omtalte episode i klassen, og der var naturligvis ikke låg på, så jeg har en fin grøn plamage på blusen nu.

Jeg glæder mig til der er ro i aften.
Så skal jeg finde mit sofahjørne og korsstinge den lige indtil jeg får krampe i fingrene (eller falder i søvn).
Det har vist sig at være sand terapi for mig at sidde at nørkle med de små sting.

Over and out - fra møgluderen med fartbøde og hang til korssting

Og PS: jeg synes faktisk jeg har været ret heldig med at få mig sådan et midlertidigt job!

Billede lånt her

10 kommentarer:

  1. Årh shit mand. Der er ikke noget at sige til at du er brugt. Hatten af for dig og andre, der overkommer at rumme utilpassede møgunger :o) Jeg ville aldrig kunne klare det; enten ville jeg løbe tudende væk efter en halv time eller også ville jeg miste besindelsen og selv begynde at kaste med møbler eller ta' fat i kravetøjet på dem og bruge store bogstaver. Uha, den vej skal jeg vist aldrig..

    Surt med bøde, specielt når man egentlig ikke er nogen fart djævel :o(

    Se du at forkæle dig selv med en early night i aften, så du er rustet til at klare resten af ugen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Behøver jeg at nævne det naturligvis var den aften/nat Nanna endnu engang måtte en tur på hospitalet.......
      Tager revanche med en stor kage i aften ;-)

      Slet
  2. Sådan helt ærlig ik.. Jeg træk altså på smilebåndet! Der er ikke noget være en det lede lys der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også kun til at grine af ;-)

      Slet
  3. Ok... træls for dig... men humør-læsning for mig... ;-D

    SvarSlet
  4. Tillykke med dit nye og udfordrende job :-) Stor respekt over dit overskud til andres møgunger...
    Det er sgu ærgerligt med den bøde, og jeg er sikker på at der er andre som har fortjent den mere end dig.
    Men fedt med jobbet!

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak du søde.
      Synes MANGE kører råddent her i provinsen, men er ret sikker på de ikke bliver snuppet! De ved sikkert hvornår de blitz vogne er fremme.......
      Og ja det er SÅ fedt med jobbet - ønsker mig i julegave at det kunne blive permanent!
      Knus

      Slet
  5. Wauw ... Du er heldig med dit nye job. Har selv haft et sådant job med 4 elever, der også hang i gardinerne. Det var ubeskriveligt så svært jeg syntes det var at navigere i smadrede madkasser, en der troede han var en dinosaur og en der sagde mærkelige lyde, mens han sad under et bord og en anden løb i cirkler rundt om sig selv. Hatten f for dig ... Håber at ungerne lige så stille vænner sig til dig og lukker dig ind i deres funderlige verden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig også meget heldig :-)
      Håber virkelig det kan blive til en fast stilling - men det ville næsten være for godt til at være sandt.

      Slet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar :-)