søndag den 30. december 2012

Når man er sin frisør utro

Jeg var ved frisøren igår.....
Ikke min sædvanlige elskede Århus frisør, for det har jeg simpelthen ikke råd til i øjeblikket, men ved en frisør her i Horsens!
For at begrænse udgifterne havde jeg bestilt tid hos deres mandlige elev - de plejer sq at ha styr på spidserene de der unge mænd - så jeg var fuld af fortrøstning.
Havde lavet lidt research og medbragte to billeder så der ikke var noget at tage fejl af i forhold til den ønskede frisure. Et billede forfra og et bagfra......
Om den unge mand - på 20 - trænger til briller eller høreapperat er jeg meget i tvivl om - måske er det mig der trænger til et kommunikations kursus - for lige pludselig havde han klippet alt mit nakkehår af og vold gradueret det op til midt på baghovedet - det medbragte billede viste noget HELT andet, og jeg troede egentlig også jeg klart og tydeligt havde forklaret at jeg gerne ville beholde længderne i nakken......
Nuvel - jeg er normalt ikke så sart med mit hår, så et par dybe indåndinger senere, var jeg fuld af fortrøstning igen.
Og nu bliver det underligt.....
Den unge frisør - mr-stiv-pik-og-håret-tilbage-nu-skal-jeg-lige-vise-hvad-jeg-kan - klipper videre, nærmest i en trance lignende tilstand og hører slet slet ingenting. Han har muligvis slået autopiloten til, for pludselig er mit fine hår forvandlet til noget der kunne minde om jeg ved ikke hvad - ihvertfald IKKE det jeg havde bedt om.......
Og nu sidder jeg så her og føler mig helt og aldeles forkert og adskillige 100 kr fattigere, men dog trods alt en erfaring rigere - fra nu af er det KUN min elskede Århus frisør der må røre mit hår!
Så kan jeg lære det.


- Posted using BlogPress from my iPhone

15 kommentarer:

  1. Åh det har jeg også prøvet. OMG jeg stortudede da jeg kom hjem og tænkte "fuck alle frisører" så LYT dog til hvad jeg siger!!!
    Jeg har også prøvet at sige til en frisør at jeg gerne ville være lyshåret og så blev det satme næsten sort!! Hva skete der lige der????
    Nu har jeg også fundet min eneste ene og hun kan sit kram :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ufatteligt!!!!!
      Jeg har holdt mig til den samme ón and off siden 2003 - og hver evige eneste gang jeg har prøvet noget nyt er det gået galt.........
      Glad for du har fundet din eneste ene ;-)
      Der ligger billeder af resultatet på instagram.

      Slet
  2. Det er næsten ikke til at bære!! Men nu er jeg også en lille smule hys hvad angår nit hår. Ja jeg ved godt at det vokser ud igen, men når hår katastrofen er indtruffet, er det bare lidt svært at tænke positivt!! Har også endelige efter mange års søgens fundet en frisør som virkelig forstår hvad hvordan jeg gerne vil klippes. Jeg giver 315 kr, og hun er alle pengene værd. Jeg håber at dit hår er hurtigvoksende, så dere snart kan blive rettet op på det :) Godt nytår:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret i at det slet ikke kan gøre skaden bedre at vide det vokser ud igen! Det skal sq være i orden skal det....... Mit hår vokser ok hurtigt, men det der graduerings fis i nakken kommer til at tage forever at få med ned!
      Dejligt du har en frisør til rimelige penge du er glad for :)

      Slet
  3. Det kender jeg kun ALT for godt. Har op igennem årene gjort det gang på gang (for naiv som jeg er, så tænker jeg at det nok bliver bedre) - but NO. Der er ingen andre fremadrettet (og de sidste mange år) som rører mit hår andet end min vanlige frisør...
    Føler med dig...
    /Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er ufatteligt man ikke bliver klogere af skade når det kommer til sådan noget :-)
      Jeg må bide i det sure æble næste gang og betale kassen for det - men så får jeg også både massagestol og latte med i prisen - joooooo tak!

      Slet
  4. Puuuha, det lyder som en grummer omgang! Har engang siddet hårmodel (frivilligt, dog) til Wellas årlige frisør-samlings-halløj i Aarhus, og sad på en scene, mens Mr. Smart-Ass klippede løs, helt tæt på hovedbunden (er langhåret) og fablede om guide-lines og hva' ved jeg. Endte med hvidt og ræverødt hår, med pistne totter klæbende ned i nakken - aldrig er jeg blevet kigget så meget efter på gaden, men underligt nok blev jeg glad for det, da det var "vokset lidt til". Men tror nu jeg bare går til frisøren næste gang ;-)
    Anyway, fandt dig hos LaraLil, og skal se mig omkring - jeg er faldet pladask for din header! :-D
    Kh. Trine
    P.s. Go' (hår)bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahaha :-) dit stikker vist mit, selvom mit også var en noget grænseoverskridende oplevelse
      Velkommen til forøvrigt, vi ses jo så til blogtræf kan jeg regne ud - glæder mig.
      KH. Louise

      Slet
    2. Og for resten ang min header, så er det frk, Trillingsgaard der harlavet den :-) www.frk-trillingsgaard.blogspot.com

      Slet
  5. Ja man skal passe på med de satans frisører! Jeg har en historie meget lig Trines, hvor jeg fik sådan noget page med helt, helt kort nakkegarn. Det var også til sådan noget frisør-samlings-halløj. Mit hår vokser ekstremt langsomt, så det tog bare for evigt at vokse ud igen. Jeg var så ked af det. Nu har jeg til gengæld fundet verdens bedste frisør (også her i Århus, måske er det her alle de gode er?) og så holder jeg mig kun til hende ;)

    Jeg fandt dig også gennem LaRaLil, og har meldt mig som fast læser, og vil "glæde" mig til at se dit hår d. 2.! Høhø

    Klem Pernille//pescno.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det trøster mig lidt at vide jeg ikke er alene om de fatale klipninger ;-)
      Håber sørme mit hår når at vokse lidt inden D.2 - glæder mig til at hilse på dig.

      Kh Louise

      Slet
  6. Py, sikke en historie ... Til sådan et indlæg skal der næsten nogle før og efterbilleder til ;-)

    Vi ses til Kreadag - /Christine*

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahahaa :-)
      Ja det er rigtigt - de ligger på instagram. Bare søg på Ogablise.

      Vi ses ;-)

      Slet
  7. Det er bare mega øv!!!
    Jeg ville engang gerne have store bløde krøller - viste billeder til dem og det kunne jeg da sagtens få!
    Jeg kom ud med bitte små pudel krøller! Det var som en lampeskærm!!! Fuld pris skulle jeg da betale :-(
    Der kommer man ikke igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en virkelig træls oplevelse øv :-(
      Men det satte nu alligevel smil på mine læber. Tak for indput :-)

      Slet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar :-)